Strony

18 lipca, 2019

Żeby uwolnić więcej z pamięci

... że nie tylko wspominam Zorzę

Світлана і Марішка - Ukraina, w 
Warszawskim Muzeum Narodowym
*

*

Zaliczam do wspomnień.

*
Jestem też grzesznym zakałą
i wiele we mnie słabości,
dręczą mnie siłą całą -
aż wstyd, różne czułości...
.


*


.

A to , do Dam z Picassem,
a to , do słów Norwida,
a to, nie tylko czasem,
do kufla pełnego piwa.

.
Mam też słabość do drobiu,
wielbię kurki domowe,
zwłaszcza gdy księżyc w nowiu
a one ... już gotowe -
do żartów i pacierza,
do drinka i całusa -
wtulone w igły Jeża
jak tego chce pokusa.

Innych grzechów nie mam, a gdyby takie wyłuskać,to już nie moja wina, to ta  ( jej wina)  pokusa odpowiada za grzechy.
.
Bywa, że się prowadzam
z rumakiem Twardowskiego,
i wówczas się nań zżymam
humorem karczemnego
hulaki i żłopucha
do szklenic wielu druha.
*
Ot ! to wszystko...
Zaraz , zaraz, może to jeszcze nie wszystko ?
Bo... zdarza mi się wybieg, pośród gwaru ulicy
zadawać niewinne pytania o....
*

O ciekawostki ulicy.

*
Przepraszam miłe Panie,
ciurą jestem, z natury
Lechitą - zatem draniem,
przewracam  również chmury¹.

¹ - Dziesięć lat temu taką opinię o mnie wydała urocza Ewa, urocza jak kwiat malwy.
Czy mogę
zaproponować kawę ?


" Wszystko zależy od pana mocy,
wprawdzie móc znaczy też tyle co chcieć -
byleby nie szukał pan pomocy,
prosząc na kawę, własne funty mieć "
*
Oj, drogie mile Panie,
chodzi  mi myk po głowie,
prześwietne sądzę zdanie;
ustalmy, po połowie...

Wam  napiwek przypadnie,
mnie połowa rachunku.
By zachować się ładnie,
bowiem jestem z gatunku;

połączenia wibracji
dzielnicy wielkopolskiej
i
galicyjskiej sanacji
guberni małopolskiej.
;o)


 .

5 komentarzy: