Strony

01 marca, 2017

Potyczki na słowa - Idus Martiae

***


    Wiosna, kobiecość, słowopisy latopisane, sprawiedliwość powiadasz...hm...pozdrawiam sniegowo podhalańsko :-)
    autor: a65zapisajki.bloog.pl   

*

    Demeter i Persefona

    Ziarno jako matka i córka
    w podwójnym wcieleniu
    w zespoleniu ziemi
    wsiane w łono

    Wiosna z latem już brzemienne
    poczekają do jesieni
    na miłosne wiewy
    i zbiorów dzwono

    Matko Zboża ciężarna
    jednoroczna a wieczna
    córko zrodzona
    bądź pozdrowiona
    J.
    autor: liry_ck1liryckjeer.bloog.pl   
   

 *

    Silnik monotonnie gderał...

    Z oddali drzewa jak grabie
    czesały eter niebieskiej łąki
    siedziałem nieruchomo prawie
    za szybą żółtej gołąbki...

    Zwolniłem pedał napędu
    na widok Kaczawskiej Dziewczyny
    do ostatniego momentu
    pieściłem wzrokiem rycerskie Świny...

    I jakbym słyszał rycerza z Mantui,
    skąd mi to przyszło do głowy ?
    Buenos dias, senor - Cafecito ?
    - Buenos - Tecito.
    - Si le gusta, senor,

    Wjechałem w wąskie uliczki Rynku,
    jak by nie patrzeć, zawsze tutaj schludniej niż gdzie indziej...
    Napiję się dobrej herbaty...
    Cicho leciał kawałek z dyskietki
    mojej ulubionej muzyki, hmmm, co teraz robi Ajka
    przyszła myśl taka.

    Ajka bałałajka
    Ajka ikonograjka
    Ajka transparentna mazajka, nie, nie, tak nie...
    jeszcze by się zeźliła-
    herbata cienką smużką zachęcająco dymiła.
    autor: liry_ck1liryckjeer.bloog.pl   
  *

    Śliczne to co napisałeś, pozdrawiam , u mnie wiosny ani ani...
    autor: a65zapisajki.bloog.pl   
 

    Udałem się dzisiaj piechotą za gumno
    wchłonięć tchnień na palcach drobiącej wiosny,
    szeroki pejzaż rozdziawił tam gębę równo,
    i ja , może szerzej, dalej, głębiej radosny
    patrzyłem na górę, tak po prostu zwyczajnie
    jak bym patrzył w oczy Ajki z kwitnącym modrzewiem
    w królestwie Iris poukładanych w koło bajnie
    kropek przecinków smużek szyszek chronionych łukoniebem.

    J.
    autor: liry_ck1liryckjeer.bloog.pl   
   
*
    Znowuż postanowienie.
    Stoję na arenie
    w nierównej walce
    ja karzeł na szalce.
    Waga rozjemcą
    myśli mnie nęcą
    Iust oślepiona
    i zniewolona.
    Obosieczem wsparta
    funta kłaków warta
    słowo moim mieczem
    kto kogo usiecze.
    Na drugiej szali
    'godność' szakali
    caluśka w bieli
    głos ma anieli.

    Wygram !
    Sprawiedliwość jest JEDNA.
    autor: liry_ck1liryckjeer.bloog.pl   

*

    Doznałem olśnienia
    tu jest mi bardzo dobrze
    czy to coś zmienia ?
    Mój Boże...
    Po prostu nagle tak pomyślałem.
    Ale dlaczego, skąd taka myśl ?
    Bo mogę sobie tutaj spokojnie
    zadać pytania:
    Dokąd idę by oblać się rumieńcem
    i ? blisko stąd do Segowii
    i ? nic mi nie przypomina Herr Haupt-mana
    i ? nikt nie zamyka przede mną drzwi.
    Ach tak.
    Zamilkłeś ?
    Nie, jestem duchem w Grotach Watykańskich, ciiii
    autor: J.liryckjeer.bloog.pl   
 

    Wczoraj było burko-brzusznie na dworze,
    Helios pijany, rozpierzchły gdzieś rumaki.
    Ani to wiosna ,ani czas na wysiew zboża,
    dzień zimny, ponury i nastój taki nijaki...
    Przed chwilką świeciło coś na mlecznym niebie,
    przestało, zmiana planów,poczytam Lenina,
    zobaczmy jak wódz predykacją bzdur kolebie,
    jak wie , przewiduje,prorokuje, jak nagina...

    ;o)) Ten Lenin to oczywiście żart, wolę Horacego.

    A może się jednak rozsłoneczni ?  Oby...
    autor: liryckjeer.bloog.pl   
   
    Danusie są słodkie. Zawsze takie same. Nie wiem tylko, czy to batonik-owo było w kieszeniach łapacza-fotek. Mniamuśne są też Michałki i Kasztelanki :-). I ja się smucę. pewnie wszyscy tu i teraz, niemal jak Islandczycy, tyle że po polsku i z braku słońca. nawet na Podhalu go wczoraj nie było ...a toć to samo poludnie.Pozdrawiam, nie ja zrobiłam przenikanie :-). Choć przyznam ze podobne zajęcie mnie wchłonęło ale nie bez reszty, reszta jest i wiem jaka :-). Niech nie będzie zbyt długa ta twoja nieznośnie lekkobytowa nieobecność. Poczekam. ( cdn )
    autor: a65zapisajki.bloog.pl 

*
 
    Właśnie 'raczyłem' czyli za się czytałem. nazbierało się trochę moich bzduro-lekko- bytów, muszę zapisać to wszystko. Zajmie to mi trochę czasu. Zatem tak jakby mnie nie było słowem na bieżąco a będę słowa kradnący...
    Pozdrawiam i się smucę...   
    autor: liry_ck1liryckjeer.bloog.pl   

*
    Wybrałem się po tych słowach które powyżej wyskrobałem na kilkukilometrowy spacer, ze statywem, sprzętem foto, dwoma "Danuśkami" w kieszeni, bo chciałem masyw Śnieżnika zapisać...
    Słońce dobre, ale przejrzystość powietrza bardzo zła. Wybiorę się innym razem. Mam maleńki klip, może dwa. Wyślę.;o)
    autor: liryckjeer.bloog.pl   
 
    Niezmienność uroku mimo wielu setek lat
    Patrzących na zjawisko zatrzymane w Kobiecie
    Za którą podąża bogaty, nędzarz, poeta bard
    Stanowił będzie obraz pożądania w każdym świecie.
    Bo teatrum bez niej żaden nie zastąpi monolog
    Ciągnący się wielobarwnym na palecie słów kolorem
    Liryki zamkniętej dramatem, epiką, tam gdzie setny prolog-
    Była Ona , jest i będzie przedłużenia życia wzorem...

    Pięknie to zrobiłaś, teraz dotarły do mnie Twoje wczorajsze słowa.
    A nie mówiłem ze jesteś zdolna? ;o)
    Dziękuje za dedykację. Z porannym słońcem ta zmienność piękna w stałości ducha Kobiety to jak balsam wonny, jak mirra, jak krople z Grala na duszę chłonną wody z ustami spierzchłymi jak pustynia w Judei.


*


*
Słowo jeszcze...

- Kumasz?






10 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Wpis właściwie należy czytać od podłoża ku wierzchołkowi słów tego pnącza.

      Usuń
    2. Czyli jednak kryptoreklama...

      Usuń
    3. :o)) Wysoki Sądzie sąd jest w 'błądzie'.

      Usuń
  2. Nooo chyba tak.
    Właściwie jest to "zemsta", Ajka zamknęła mi przed nosem furtkę, zatem kradnę to co moje, a było tam zostawione.
    To wspaniała Baba, twierdziła że zgubiła klucz i nie może furtki otworzyć... a może tylko tak mi się zdawało że tak twierdziła.
    :o)
    :o)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ajka już jest w koszyku czy za wszelką cenę próbujesz ją tam wepchnąć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaśniej proszę panienko, jaśniej, by nie powielać znanego; więcej światła.

      Usuń
    2. Jeżeli koszyk jest sercem, to tak,jest w moim koszyku. Lubię mieć w koszyku wyjątkowe osoby.
      :o)

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak więc postąpiłem z rozwagą rezygnując z cykuty. Ha ha...Ma się to doświadczenie życicowe, no nie.
      :o)

      Usuń