Strony

17 czerwca, 2021

Niewiele brakowało a uległ bym "molestowaniu"

 Pośród plików przylepianych do moich jakie znajduję na stronach grafiki od dłuższego czasu opierałem się pewnej propozycji. Użyte w tytule"molestowanie"  gwoli uczciwości należy rozumieć jako zachętę do nauki języków obcych.  Ostrów Wielkopolski szczyci się- słusznie i nie bez racji -  również  niepubliczną szkołą  oferującą taką pomoc pod niezwykle wziętym tytułem systemu ;Montessori Mountain Schools w zakresie szkoły  LO i SP. Strona ma ciekawe logo z układem sześcianów  w  przestrzeni  wyznaczonej osiami xyz - uważam że logo jest dobrze trafione  i powinno się kojarzyć właśnie z potrójnym zapisem piśmiennictwa znaków na  niekompletnym (uszkodzonym) monolicie  Rosetta Stone.

Daruję sobie tu   szerszy opis o tym gdzie , przez kogo i kiedy odkryto ( wydłubano z muru) ten niezwykle cenny zabytek piśmiennictwa , to  można znalezć w internetowej wiedzy, natomiast kiedy znalazłem się przed gablotą Kamienia z Rosetty w Muzeum Brytyjskim obleganym ciżbą   przez turystów, koniecznie chciałem dostrzec  te dwa kartusze które zapoczątkowały zrozumienie piktogramów w przyszłości. Pomijam opis zapisu w trzech  wersjach ale dodam, że współczesny język Koptów niewiele był pomocny w rozumieniu hieroglifów antycznego Egiptu.

Powyżej wierna kopia  tego kamienia . Można dotykać, mazać paluchami,nie sprawdziłem czy odwzorowanie przy pomocy kartki papieru i ołówka można również.

[PTOLEMEUSZ]  -  [KLEOPATRA] 

Udało mi się ... Oba kartusze pośród innych szybko odnalazłem.

Nie wiem czy system Montessori Mountain Schools w zakresie szkoły  LO i SP. stwierdzi że celująco zdałem egzamin w zakresie bezbłędnego  wskazania  obu kartuszy? - nie wiem. :o)

Oryginał, lepszej fotki nie da się uzyskać przeciętnemu turyście, co nie jest niemożliwe ale  przy spełnieniu innych warunków.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz