Strony

21 maja, 2019

Czary mary

***
*
*
*
*
*
*

*
*
*
 *
*
 Uchylając okno optyczne


Nieme a potrafią przemówić
Błądzącym  światłem wnętrza swego
Krotnością swoich mknących odbić
Szczeliną światła widzialnego

Inne  kaboszonem pieszczące
Oko wrażliwe na krągłości
Pierwiastkiem się wypełniające
W swym skupieniu wielokrotności

Jednako ulegają brzmieniom
Różniąc się masą wypełnienia
Otwierając duszę kamieniom
Poprzez muzykę upiększenia
                            J.


JA:
Oczarowana
Barwnym światem
Zamkniętym w szlachetności kamyków
W kolorowych żuczkach
W diamentowej źrenicy

Oczarowana
Trafnością skojarzeń
Orgią kolorów układających obrazy

Zaczarowana
Muzyką
Która wciąż gra odnowa
Wciąż inaczej choć po staremu...

Oczarowana
Przymknęłam oczy
By uspokoić kołatkę w piersi
Wciąż widzę kolorowe kamyki...
                         Dagmara 


***



6 komentarzy:

  1. WOW...

    JA:
    Oczarowana
    Barwnym światem
    Zamkniętym w szlachetności kamyków
    W kolorowych żuczkach
    W diamentowej źrenicy

    Oczarowana
    Trafnością skojarzeń
    Orgią kolorów układających obrazy

    Zaczarowana
    Muzyką
    Która wciąż gra odnowa
    Wciąż inaczej choć po staremu...

    Oczarowana
    Przymknęłam oczy
    By uspokoić kołatkę w piersi
    Wciąż widzę kolorowe kamyki...

    OdpowiedzUsuń
  2. Podparłem wpis Twoimi wrażeniami, zapytasz dlaczego i po co ?
    Odpowiem jednym zdaniem; zapisujmy wrażenia, są trwalsze niż życie, bo są
    naszym Ja, naszym wnętrzem ducha,a ten ma niekwestionowane prawo być gołębicą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby tak się dało
      Poezją żyć
      Poezją być
      Wrażenia chwytać w słowa
      Jak motyle i żuczki
      Do kolorowych pudelek....
      Żeby tak się dało
      Nie schodzić na ziemię...

      Usuń
  3. P.S. Przepraszam ale mam dziś zły dzień .Proza życia dopadła moje włości. Gołębice odleciały albo wysiadują jaja,a wrażenia pełzają po ziemi jak szarobure węże. Nawet marzenia pochowały się po kątach. I jak tu żyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żyć należy prosto, ja tak czynię, nie mam wygórowanych marzeń i potrzeb, chociaż nie kwestionuję słów Wieszcza;

      Tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga,
      Łam, czego rozum nie złamie!

      Podaruję Ci tutaj portrecik sikorki, kuzynki tej która w Holandii uwija się w gęstwie konarów za liszkami.

      Usuń
    2. Jaka przystojna! Mooi! Schitterend!

      Usuń