Strony

13 marca, 2017

Mógł Wiktor Hartmann, to ja też ,,,

Mógł Wiktor Hartman ,to ja też do dziesięciu policzyć mogę.
Mógł  Musorgski dać światu  swoje " Картинки " zatem i ja to zrobię, tylko że nie tak licznemu światowemu gronu - bo moim znajomym, ale też wagabundom internetowego piekiełka. Trzecim winowajcą pomysłu na ten wpis jest niejaki Ravel,bo to on podszeptem  ♬♬  malował w mojej duszy 'akwarele' którymi się tutaj posłużę.
Jako że wśród różnorodnych słodyczy, jednymi z pierwszych jest miłość do odwijania tego  co  w sreberka zawinięto, to ja pominę tutaj wszelkie  'merci fitnes selection lub śliwkę nałęczowską w czekoladzie a zajmę się miłością  do wolnych skojarzeń.
cdn. (O pączkach cesarskich pamiętam.)


*



2017 - 09 - 12
"Poniewczasie, lub rychło w czas, tak jakoś powiedziała.
To słowa szepcącej Czekolady  skierowane wprost w moje " wahle" (określenie grypsem).
Trwaliśmy w uścisku pośrodku szopenowskiego terminalu. Serce mi waliło jak młot pneumatyczny Edwina, górnika wiercącego urobek w przodku, w czas gdy dobierał się do ... i ściany węgla. Posłużyłem się przechwałką Edwina o walącym sercu bo jego słowa utkwiły mi w pamięci z  powodu, że mimo walącego  mu  serca nic mu nie wyszło z randki, drwiłem że u niedołęgów to normalne, raz mu kuroszek wypali innym zaś razem ani drgnie.Wspominam i wstawiam w tekst takie urywki z życia ponieważ On również  stosuje takie wstawki gdzieś tam w miejscu gdzie bawi się niemieckim tekstem uwodząc  niejedną  haushälterin - domniemywam czytając jego zabawne wspomnienia.
Wracając na terminal.
Ustalaliśmy gdzie tym razem wybierzemy się na pączki, Czekolada bez namysłu palnęła Blikle!
Wcześniej poruszony w Blogu temat pączków miał związek z tłustym czwartkiem, teraz zdecydowałem się go dokończyć jako że ponownie  patrzyłem w radosne oczy madame B. a zdarzenie  wcześniejsze miało miejsce podczas wspólnego obżerania się ciastem .
Krótko, było tak - zamówiłem pełną tacę ( nie napiszę ile było na niej pączków), przypadało kilkanaście na osobę, podczas pochłaniania ciasta B. oznajmiła że w nazwie mają przymiotnik cesarskie bo takie jadła w innym miejscu. Parsknąłem śmiechem mając w gębie spory kęs ciasta, które wylądowało  za jej dekoltem.
Ponieważ B. znając mnie od podszewki, dobrze wiedziała, że musi być jakaś przyczyna  nieszczęsnego parsknięcia, pozwoliła mi ustami wybrać ciasto zza dekoltu .

 Pourquoi? -   Wiesz,to  przez  te moje skojarzenia, zawsze w nieodpowiednim czasie, miejscu i obok tematu, usprawiedliwiałem się, chociaż nie żałowałem  tej niezręczności bo wybieranie ciasta zza dekoltu  sprawiało mi przyjemność.
Powtórzyła pytanie.
 Noo, bo, bo akurat pomyślałem o takim jednym  cesarzu , który zanim dostąpił zaszczytu władania Cesarstwem, to wcześniej podczas tryumfalnego wjazdu do Rzymu gawiedź obrzucała go pączkami.
B. poważnie zapytała czy wówczas rzymska gawiedź umiała  'gotowanie pączki'. Nie, chyba nie umiała, ale oni  obrzucali go pączkami końskimi.

Wpadłem z tymi pączkami. Czekolada wymusiła na mnie opowieść o tym zdarzeniu grożąc, że nigdy więcej nie pozwoli mi wyjadać resztek ciasta zza dekoltu jeśli jej nie opowiem  więcej na temat końskich pączków.!
No i się zaczęło! 
Zażądała bym na kartce zapisał jej autora który o takich tam ,i innych sprawach  obszernie pisał -  w jej notesie wpisałem- Swetoniusz.

 *

 *
Tęcznik liszkarz

Larwa tego chrząszcza przed przepoczwarzeniem, aby następnie przejść w formę  dojrzałą (imago) na mojej dłoni  . Tęcznik to jeden z najpiękniejszych biegaczy.

Jako ciekawostkę dodam, że Niemcy adoptowali tego chrząszcza na swoje leśne tereny,
zupełnie podobnie jak adoptowano pewnego fryca-Słowianina  i zrobiono go królikiem unii niemiecko-francuskiej, tym samym nadając mu  niemiecką formę imago, tyle tylko że ten 'adapter' nie dorównuje pięknem  temu chrząszczowi.
Podczas gdy tęcznik liszkarz nie jest szkodnikiem, to tamten 'adapter' jest jak  wołek zbożowy  w  polskim spichlerzu.

Gdyby tak ocenić ( obliczyć,zważyć,pomierzyć), ile  nowoczesnych tęczowo mieniących się  a namnożonych karaluchów  o rodowodzie sięgającym czasu przed i po zmumifikowaniu wielkiego wodza wielkiej rewolucji, to mielibyśmy  pełny obraz  szkód  poniesionych w narodowym spichlerzu..

Na szczęście nie każdy tęcznik jest frycem i nie każdy fryc jest Słowianinem .




*

*
Gąsienica narożnicy zbr.

*

*
*

*

*
*
*


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz